SV Dalfsen pakt punt van koploper TVC’28

Onder prima omstandigheden wist Dalfsen zondag bijna te stunten tegen koploper TVC’28. De Tukkers hadden na het gelijkspel op zaterdagavond van naaste concurrenten NEO-WVV een unieke mogelijkheid om de voorsprong uit te breiden naar zeven punten maar Dalfsen gooide roet in het eten.

TVC begon scherp aan de wedstrijd en een lob van Niek Staarink in de eerste minuut van de wedstrijd ging maar net over. Tien minuten later weer een kans voor TVC, dit keer was het Wessel Hofstee die de bal voorlangs schoot. Even later was het wel raak aan de andere kant en wist Daan van der Vegt na matig uitverdedigen met een prachtige actie te scoren; 1-0. TVC raakte hierdoor wat van slag en probeerde met gehaast spel de gelijkmaker te forceren. De trainer van TVC stond dit spel niet aan en bracht al na een half uur spelen twee nieuwe krachten in het veld. De beste kansen voor rust waren overigens nog voor Dalfsen maar een vrije trap ging net naast en de keeper van TVC wist met een prima redding een grotere achterstand te voorkomen.

De tweede helft was nog maar net begonnen of Vince van den Anker wist het net al te vinden, heel TVC claimde een buitenspeldoelpunt maar de scheidsrechter ging hier niet in mee. TVC bracht nogmaals twee verse krachten in het veld en ging op jacht naar de gelijkmaker. Het duurde tot de 78e minuut voordat Okke Schepers voor TVC wist te scoren. Heel Dalfsen verdedigde met man en macht om de voorsprong te behouden maar TVC wist vlak voor tijd de stand toch weer gelijk te trekken. Er volgden nog wat mogelijkheden voor beide teams maar gescoord werd er niet meer.

Zondag 14 mei speelt Dalfsen een uitwedstrijd tegen SVBO uit Barger-Oosterveld, aanvang wedstrijd om 14.00 uur.

Foto’s: Kristian Giesen