Amerikaans avontuur voor Maarten Pouwels

Voormalig SV Dalfsen-speler Maarten Pouwels gaat in de Verenigde Staten voetballen. Hij verruilt Almere City voor Louisville City in de Amerikaanse USL, het tweede niveau van de Verenigde Staten.

Maarten doorliep de gehele jeugdafdeling van SV Dalfsen en debuteerde in december 2016 in de hoofdmacht, uit tegen Wissel (2-5). Met het eerste elftal vierde hij vervolgens kampioenschappen in 2017 en 2018. In 31 competitiewedstrijden was hij goed voor 19 doelpunten.

In de zomer van 2018 maakte Maarten de overstap naar Go Ahead Eagles. Na twee seizoenen in Deventer verkaste hij naar SC Cambuur en in 2021 volgde een transfer naar Almere City. Daar noteerde hij in de afgelopen twee seizoenen zeven doelpunten en drie assists.

“Ik heb vijf jaar in Nederland gespeeld en ik denk dat dit het juiste moment is en Louisville City FC de juiste club om een ​​stap te zetten”, zegt Maarten op de website van zijn nieuwe club. “Ik was van plan om naar het buitenland te gaan, en deze club voelde vanaf het begin goed. Louisville biedt een nieuwe start en de kans om meer minuten te maken.”