SV Dalfsen pakt punt tegen RKHVV, maar laat overwinning glippen

Door een volle ziekenboeg startte SV Dalfsen zondagmiddag met drie spelers (Romke Brasjen, Jelle van Ringen en Jesse Zwager) van het tweede team in de basis. Daarnaast moest trainer Jacob behoorlijk schuiven om het geheel toch goed neer te kunnen zetten. Verdediger Jesse Bos ging naar de spitspositie en spits Jeroen Kamphuis zakte een linie terug naar het middenveld.

Door alle wisselingen startte Dalfsen een beetje onwennig aan de wedstrijd en RKHVV trok direct het initiatief naar zich toe. De ploeg uit Huissen kent overigens enkele bekende namen uit de voetbalwereld zoals Civard Sprockel (ex-Feyenoord) en Mike Propper (ex-De Graafschap en het jongere broertje van).

Het initiatief van Huissen werd beloond met een aardige kans maar de bal ging rakelings voorlangs. Terwijl Max Verstappen zijn rondjes in Italië reed raakte Dalfsen meer en meer ingespeeld en enkele kansen dienden zich aan. De eerste kans voor Dalfsen waren eigenlijk drie kansen achter elkaar, eerst werd de bal uit een hoekschop van de lijn gehaald, hierna volgde een pegel van Niek van Ringen die gestopt werd door de doelman en in de rebound schoot Jeroen Kamphuis rakelings naast. Iets later wederom een snoeihard schot van Niek van Ringen, maar de onderkant van de lat belette het doelpunt. Kortom, 0-0 ruststand.

Na rust eenzelfde spelbeeld waarbij de gebroeders Van den Anker het de verdediging van RKHVV een paar keer behoorlijk lastig maakten. Maar ook RKHVV wist diverse keren dicht bij Mark Knol te komen die zijn doel overigens keurig schoon hield. Toen Dalfsen in de 55e minuut een vrije trap kreeg op 25 meter van de goal en Niek van Ringen klaar ging staan hield heel Dalfsen en Huissen de adem in. De vol op de pantoffel getrapte bal wist de muur te omzeilen en spatte op de paal uiteen. Weer geen doelpunt, waar Dalfsen op dat moment wel recht op meende te hebben. De wedstrijd werd vervolgens beheerst uitgespeeld en het punt gekoesterd.

Volgend weekend speelt Dalfsen een uitwedstrijd tegen Columbia uit Apeldoorn, de wedstrijd op Sportpark De Winkewijert start om 14.00 uur.

Foto’s: Kristian Giesen