SV Dalfsen pakt drie belangrijke punten voor klassebehoud

SV Dalfsen speelde zondag een belangrijke thuiswedstrijd tegen hekkensluiter HVV Tubantia. Met nog vijf wedstrijden te gaan staat Dalfsen op een veilige 11e plaats en winst zou helpen deze positie te verstevigen.

Dalfsen begon zeer gemotiveerd aan de wedstrijd en binnen een minuut lag de bal al achter de Hengelose Goalie, Jeroen Kamphuis was de doelpuntenmaker. Dalfsen zette de goede start voort en voerde de score op, vlak voor de rust werd de 4-0 al op het scorebord gezet, voor Dalfsen een ongekende luxe.

Na rust zorgde de stand voor wat gemakzucht bij Dalfsen en Tubantia zag wat mogelijkheden. Een lange dribbel door het centrum van de verdediging leidde tot de 4-1 en even leek het erop dat Tubantia het initiatief over nam. Maar een snelle uitbraak van Dalfsen leidde tot een rode kaart voor de doelman van Tubantia die Vince van den Anker onreglementair stopte. Het offensief van Tubantia werd gestopt en Dalfsen speelde de wedstrijd professioneel uit. Door de winst staat Dalfsen nog steviger op de 11e positie en komende donderdag speelt Dalfsen thuis tegen TVC’28 uit Tubbergen, de wedstrijd op Sportpark Gerner start om 19.30 uur.

Foto’s: Kristian Giesen