SV Dalfsen ontvangt GRC Groningen op Sportpark Gerner

Ondanks het WK Voetbal in Qatar wordt er gewoon gevoetbald in de eerste klasse E en krijgt Dalfsen komende zondag de nummer 3; GRC Groningen op bezoek. GRC staat voor GVV-Royal-Combinatie en is in 1933 ontstaan uit een fusie tussen de toenmalige Groninger Voetbal Vereniging (uit 1902) en voetbalvereniging Royal (uit 1920). De club uit de stad Groningen is inmiddels koninklijk onderscheiden vanwege het 100-jarige bestaan.

De Groningers doen het goed dit seizoen, met 15 punten uit 8 wedstrijden staan de noorderlingen op een 3e plaats. Dit had nog iets beter kunnen zijn als vorige week niet thuis verloren was van Roden (2-4). Dalfsen was vorige week vrij maar wist de week ervoor knap gelijk te spelen tegen GVAV-Rapiditas na een 0-2 ruststand en een dijk van een 2e helft. Voor Dalfsen is het zaak om voor de winterstop nog wat punten te sprokkelen en een plekje in de middenmoot zeker te stellen.

De wedstrijd op Sportpark Gerner begint om 14.00 uur en u bent van harte welkom om hierbij aanwezig te zijn. Uiteraard zijn de wedstrijden van het WK voetbal op groot scherm in de kantine van SV Dalfsen te zien (België – Marokko om 14.00 uur en Kroatië – Canada om 17.00 uur).