SV Dalfsen neemt afscheid van vier stoppende spelers

SV Dalfsen heeft zondagmiddag afscheid genomen van vier spelers die na dit seizoen stoppen bij het eerste elftal. Na afloop van de wedstrijd tegen Germanicus werden ze in het zonnetje gezet bij de kantine.

Koen Sloot (33) stopte na het seizoen 2021/2022 ook al bij de eerste selectie. Na de zomerstop bleek echter dat het elftal Koen nog niet kon missen en bij Koen zelf begon het ook al snel weer te kriebelen. Zo kwam er toch nog een zestiende (!) seizoen in Dalfsen 1. Al snel hing de aanvoerdersband weer bij Koen om de arm en ook afgelopen seizoen was hij weer een betrouwbare steunpilaar in het hart van de verdediging.

Net als Koen was Erik Koedijk (30) onderdeel van een gouden generatie SVD’ers. Samen wonnen ze de kampioenschappen in de vierde klasse (2017), derde klasse (2018) en tweede klasse (2019). In totaal speelde Erik twaalf seizoenen in het eerste elftal, waarin hij goed was voor maar liefst 95 competitiedoelpunten. In die periode ging hij telkens een paar meter verder naar achteren spelen. Erik begon als spits, speelde later als nummer 10, ontwikkelde zich tot controlerende middenvelder en eindigde als centrale verdediger.

Het eerste elftal neemt eveneens afscheid van Bas Pietersma (23). De snelle aanvaller debuteerde in november 2018 in het thuisduel met FC Assen (6-2 winst). Bas kwam tot 30 competitiewedstrijden in het eerste elftal, waarin hij 7 keer doel trof. Een keurig gemiddelde, aangezien Bas het meestal moest laten zien als invaller. Ten slotte stopt ook rechtsback Jesse Zwager (23). Zijn eerste wedstrijd was RKHVV-thuis in april 2022 (0-0) en hij kwam tot 25 wedstrijden in de hoofdmacht van SV Dalfsen.

Koen, Erik, Bas en Jesse, bedankt voor jullie inzet voor SV Dalfsen!