SV Dalfsen maakt overstap naar vrijdagmiddagvoetbal

Het eerste elftal van SV Dalfsen gaat de thuiswedstrijden met ingang van het seizoen 2022/2023 afwerken op vrijdagmiddag. Tijdens de Algemene Ledenvergadering stemden de leden deze week unaniem in met het voorstel.

Met deze overstap speelt de vereniging in op het sterk veranderende landschap in het amateurvoetbal. Het weekendvoetbal is namelijk meer en meer in opmars. Met ingang van het seizoen 2023/2024 worden ploegen in de tweede, derde en vierde divisie én in de eerste klasse gemengd ingedeeld. Dat wil zeggen dat clubs van verschillende speeldagen bij elkaar komen in de competitie. In die klassen bepaalt de thuisspelende vereniging de speeldag.

Door te kiezen voor de vrijdagmiddag geeft SV Dalfsen gehoor aan een wens die al langer klinkt vanuit de seniorenafdeling. “Onze prestatieteams bestaan grotendeels uit studenten”, zegt Sjoerd Klarenbeek, bestuurslid voetbalzaken. “Aangezien de donderdagavond een traditionele uitgaansavond is in studentensteden als Groningen, gaan onze spelers de dag erna sowieso al niet vaak naar college. In plaats daarvan willen ze lekker voetballen op de vrijdagmiddag.”

Daarnaast denkt SV Dalfsen ook dat veel toeschouwers op de nieuwe speeldag graag naar het sportpark komen, om vervolgens gezellig een vrijdagmiddagborrel te doen in de kantine. De keuze voor de vrijdag kan ook rekenen op goedkeuring van de KNVB. Het huidige seizoen zal het vlaggenschip nog wel gewoon afmaken op zondagmiddag.

1 APRIL!