SV Dalfsen haalt dubbele cijfers tegen VV Avereest

SV Dalfsen heeft woensdagavond flink uitgehaald tegen VV Avereest. Op Sportpark Gerner eindigde het oefenduel met de zaterdagderdeklasser in 10-0.

Vanaf de eerste minuut waren de verhoudingen duidelijk. SV Dalfsen domineerde, liet de bal in hoog tempo rondgaan en trakteerde het publiek bij vlagen op mooi combinatiespel. Uitblinker was Vince van den Anker. Eerst leverde hij assists af aan Jeroen Kamphuis en Joren Rietman, voordat hij zelf de 3-0 binnenschoot. Nog binnen het half uur tekende Luc van der Vegt voor de 4-0.

De oefenwedstrijd werd gespeeld in drie blokken van dertig minuten, waarbij Dalfsen in het middelste blok iets gas terug nam. In dit deel waren het Sam van den Anker en Daan van der Vegt die de score opkrikten tot 6-0.

De mooiste treffers bewaarde de ploeg van trainer Jacob Grooten voor het laatste half uur. Vince van den Anker maakte er nog eentje en broer Sam nam de 8-0 en 9-0 voor zijn rekening. Met name de negende treffer, vanaf ruim dertig meter, was bijzonder fraai. Het slotakkoord was voor Daan van der Vegt, die uit een hoekschop de 10-0 binnen knikte.

Na een gelijkspel tegen Hoogeveen (1-1) en een overwinning op Lemelerveld (3-0), heeft SV Dalfsen dus ook in de derde oefenwedstrijd van deze voorbereiding een goed resultaat neergezet. Komende zondag staat een oefenduel met competitiegenoot Voorwaarts Twello op het programma. Deze wedstrijd vindt plaats op Sportpark Gerner en begint om 12.00 uur.