SV Dalfsen gaat lekker de winterstop in

Dalfsen speelde zondagmiddag de laatste wedstrijd voor de winterstop tegen SVBO uit Barger Oosterveld. Gezien de stand betrof het een typische middenmootwedstrijd tussen de nummers 7 en 8 van de eerste klasse E.

Dalfsen startte uitstekend en voordat SVBO doorhad dat de wedstrijd begonnen was lag de 1-0 er al in door Vince van den Anker. De tweede goal voor Dalfsen volgde al snel, echter Romke Brasjen scoorde uit buitenspelpositie dus ging het feestje even niet door. Sam van den Anker deed het iets later beter en dit doelpunt telde wel, 2-0. SVBO was ondertussen wakker geworden en nam meer en meer het initiatief. Toen een hoge voorzet door Mark Knol de 16 werd uitgestompt zag de scheidsrechter hier een overtreding in, Knol raakte volgens de leidsman niet alleen de bal maar ook de man; gele kaart en penalty. Knol stopte echter de penalty zodat er toch met 2-0 werd gerust.

Nauwelijks was het publiek weer uit de warme kantine gekomen of Jeroen Kamphuis scoorde de 3-0 en hiermee was de wedstrijd min of meer gespeeld. SVBO deed nog iets terug maar waar heel Dalfsen en SVBO dacht dat het een buitenspeldoelpunt was negeerde de scheidsrechter het vlagsignaal van de grensrechter en keurde de goal toch goed. Het slotakkoord was voor Dalfsen waarbij Vince van den Anker de bal perfect klaar legde voor Luc van der Vegt die onberispelijk binnenschoot; 4-1. Met deze uitslag gaat Dalfsen lekker de winterstop in en kan het zich op gaan maken voor het trainingskamp in het warme Spanje.

Foto’s: Kristian Giesen