SV Dalfsen en trainer Jacob Grooten langer met elkaar door

Jacob Grooten blijft als hoofdtrainer verbonden aan SV Dalfsen. Dat is zondagmiddag bekendgemaakt tijdens de traditionele Nieuwjaarsreceptie. Jacob zet zijn handtekening onder een contract tot medio 2020, met de optie voor nog een jaar. SV Dalfsen en Grooten zijn zeer te spreken over de samenwerking en kijken vol vertrouwen uit naar de toekomst.

Sinds de zomer van 2016 staat Grooten aan het roer bij het vlaggenschip van SV Dalfsen. In de jaren daarvoor was hij bij de vereniging actief als assistent-trainer van het eerste elftal en had hij het beloftenelftal onder zijn hoede. De eerste klus van Jacob als hoofdtrainer overtreft tot dusver alle verwachtingen. Onder zijn leiding werd Dalfsen 1 kampioen in de Vierde klasse (2016/2017) en de Derde klasse (2017/2018). Momenteel staat de ploeg bovenaan in de Tweede klasse.

Jacob: “In de gesprekken is het gegaan over de doorstroming van talentvolle O19-junioren en het opzetten van een tweede selectieteam. Met dit positieve vooruitzicht hebben we besloten om mijn contract met een jaar te verlengen, met de optie voor nog een jaar. Ik heb het enorm naar mijn zin bij de club. Als je kijkt wat we de afgelopen jaren met elkaar bereikt hebben, dat is iets om super trots op te zijn.

Al vaker heb ik aangegeven dat we een super goede selectie hebben. Een perfecte combinatie tussen jong en oud, met vooral kwalitatief goede spelers. Ze hebben een enorme stap gemaakt de afgelopen jaren en op dit moment doen we het weer fantastisch. Koploper in de tweede klasse en weer een bekerronde verder. Er is altijd een goede opkomst op de training, de concurrentie is groot en de groep heeft inmiddels laten zien echt veel aan te kunnen. Tel daarbij op de staf met vaardige, enthousiaste en vooral leuke mensen en je begrijpt dat ik hier nog niet klaar ben.”