SV Dalfsen en SVI in evenwicht

Op een prima bespeelbaar hoofdveld trad SV Dalfsen afgelopen zaterdagmiddag aan tegen mede-eersteklasser SVI uit Zwolle. Zowel Dalfsen als SVI had de eerste wedstrijd van het bekertoernooi gewonnen, waardoor het onderlinge treffen van belang was voor de stand in het bekertoernooi.

Beide teams beschikken over veel voetballend vermogen en dat was vanaf het begin voor de circa 300 toeschouwers te zien. Het goede voetbal leidde echter niet direct tot doelpunten, waardoor er met 0-0 gerust werd.

Na rust nam SVI de leiding door een terecht toegekende penalty, Twan Zuidmeer van SVI liet doelman Mark Knol kansloos. Direct na de penalty werd de stand alweer gelijkgetrokken door Dalfsen, Gijs Wiltvank nam een voorzet van Vince van den Anker ineens op pantoffel en liet dit keer de SVI-goalie kansloos.

Dalfsen kreeg nog een paar prima mogelijkheden waaronder een vrije trap van Joren Rietman op de paal, maar gescoord werd er niet meer. Met dit gelijke spel komen beide ploegen op gelijke hoogte in de bekercompetitie. Komende dinsdag speelt Dalfsen een oefenwedstrijd tegen dorpsgenoot ASC’62, aanvang 20.00 uur op Sportpark Gerner.

Foto’s: Kristian Giesen