VIDEO | SV Dalfsen doet wat het moet doen, winnen van BVC’12

Voor SV Dalfsen stond zondagmiddag een belangrijke wedstrijd op het programma, het thuisduel tegen degradatiekandidaat BVC’12 uit Beek Ubbergen.

Voor BVC stond er op papier niet heel veel meer op het spel, volgend jaar speelt de ploeg uit Gelderland namelijk op eigen verzoek in de vierde klasse zaterdag. Dit was overigens in het eerste kwartier van de wedstrijd in het geheel niet te zien, BVC trok voortvarend ten aanval en kreeg kans op kans. De eerste twee kansen wist Mark Knol nog onschadelijk te maken maar de derde was wel raak. Van dichtbij wist BVC te scoren en dit was gezien het wedstrijdverloop zeer terecht.

Na de beginfase pakte Dalfsen het initiatief over, waarbij met name Vince van den Anker een ware plaag voor de defensie van BVC was. Nog voor rust was het raak voor Dalfsen, een mooi uitgespeelde kans werd uiteindelijk onberispelijk ingeschoten door Joren Rietman.

Na rust pakte Dalfsen het initiatief weer op maar was het BVC dat enigszins fortuinlijk op voorsprong kwam door een penalty na een onbewuste handsbal in de zestien van Koen Sloot. Dalfsen moest andermaal in de achtervolging en voerde de druk op. Het duurde niet lang of de gelijkmaker lag er al in. Dalfsen zette door en wist via Joren Rietman en Yoren Dam de overwinning veilig te stellen. Met name de laatste goal was een beauty en Dalfsen kwam hierna niet meer in de problemen.

Dalfsen staat met deze overwinning nagenoeg veilig in de eerste klasse E en hoopt komende donderdag zekerheid te krijgen als Rohda Raalte tegen Stevo speelt. Bij een gelijkspel of verlies van Stevo is Dalfsen zeker van lijfsbehoud.

Check meer foto’s in het album.

Foto’s: Kristian Giesen