SV Dalfsen blijft winnen

Koploper SV Dalfsen speelde zondag uit tegen de nummer 2; CEC uit Emmer Compascuum. Voor beide ploegen een belangrijke wedstrijd en dat was vanaf de start goed te zien.

CEC kreeg in de eerste 10 minuten drie goede kansen en nam, door een treffer van aanvoerder Tom Rengers, verdiend de leiding. De eerste keer dat Dalfsen over de middenlijn kwam was het wel direct raak. In de veertiende minuut maakte uitblinker Maarten Pouwels, met een prachtige actie, de gelijkmaker. Dalfsen werd sterker en sterker en kreeg een aantal goede kansen. Vlak voor rust wist Luc van der Vegt, na een prima genomen vrije trap van Joren Rietman, met het hoofd te scoren.

De tweede helft was minder boeiend, maar leverde toch voor beide ploegen de nodige kansen op. Gescoord werd er echter niet meer zodat Dalfsen nu alleen koploper is met 15 punten uit 5 wedstrijden. Voor trainer Jacob Grooten was de wedstrijd tegen CEC een hele bijzondere. Als kind leerde hij hier voetballen en zijn ouders wonen nog steeds in Emmer Compascuum. Volgende week speelt Dalfsen thuis tegen Gieten, aanvang 14.00 uur.