SV Dalfsen bekert verder na overwinning op HHC 2

Zaterdagmiddag werd op Sportpark Gerner de bekerwedstrijd SV Dalfsen – HHC 2 gespeeld. In verband met het late tijdstip (15.00 uur) werd de wedstrijd naar het verlichte kunstgrasveld verplaatst, wat achteraf een goede keuze bleek te zijn.

De Hardenberg Heemse Combinatie startte sterk en Dalfsen werd gedwongen tot verdedigen. Het was te danken aan de sterk keepende Mark Knol dat er in de eerste 25 minuten niet werd gescoord door HHC. Na een half uur kwam Dalfsen beter in haar spel en doordat HHC sterk op de aanval speelde ontstond er ruimte voor de Dalfser spitsen. Vlak voor rust profiteerde Niek van Ringen van deze ruimte en wist met een afstandsschot de keeper van HHC te verrassen.

Na rust volgde een hele sterke periode voor Dalfsen, door goede en snelle combinaties wist Remco Hultink in slechts tien minuten twee keer te scoren. HHC was hiervan duidelijk van slag en Dalfsen trok het initiatief verder naar zich toe. Diverse goede mogelijkheden deden zich voor maar Dalfsen wist niet meer tot scoren te komen. Door de 3-0 overwinning weet Dalfsen zicht geplaatst voor de volgende bekerronde, waarvan de loting op woensdag 13 november plaatsvindt.

Komende zondag vindt weer een reguliere competitiewedstrijd plaats; Dalfsen ontvangt dan VV Rolder Boys om 14.00 uur op Sportpark Gerner. Bij winst is Dalfsen zeker van de eerste periode, uw aanwezigheid wordt zeer op prijs gesteld.