Hendri Meier assistent-trainer Dalfsen 1

Vanaf komend seizoen sluit Hendri Meier als assistent-trainer aan bij de technische staf van het eerste elftal. Hij zal de nieuwe hoofdtrainer Marcel Smid gaan ondersteunen bij zijn taken en stelt zich voor:

“Mijn naam is Hendri Meier en ik zal Marcel Smid gaan ondersteunen tijdens de trainingen en wedstrijden in de rol van assistent trainer. Ik ben 44 jaar, woon sinds zes jaar in Dalfsen, ben getrouwd met Esther en heb twee kinderen Twan (9­) en Bjorn (7).

In het verleden heb ik bij HHC Hardenberg en de Knickerbockers Groningen in de eerste elftallen gevoetbald. Na onze verhuizing naar Dalfsen in 2016 ben ik lid geworden van SVD en voetbal ik bij de Veteranen op zondag en 7×7 op vrijdagavond. Daarnaast ben ik de afgelopen jaren trainer en leider geweest van het elftal van mijn oudste zoon (JO9-3).

Ik ken Marcel vanuit mijn verleden in mijn periode van het 1e bij HHC Hardenberg zo’n 20-25 jaar terug. Na wat berichtjes via LinkedIn en een paar goede gesprekken, heeft Marcel gevraagd of ik hem het komende jaar wil helpen bij SVD 1. Het lijkt mij prachtig om op deze manier iets voor de club te kunnen betekenen en daarnaast is het voor mijzelf een mooie leerschool in het trainersvak. Ik kijk er naar uit om de groep te leren kennen en met de mannen aan de slag te gaan.”

Niet alleen Hendri zal zich laten zien op het trainingsveld bij Dalfsen 1. Voormalig eerste elftalspelers Sjoerd Klarenbeek en Chiel Huisjes gaan elkaar afwisselen en om de week assisteren bij een training.