Sportwedstrijden voorlopig weer zonder publiek

Helaas wordt het amateurvoetbal de komende weken weer afgewerkt zonder publiek. Het aantal besmettingen neemt razendsnel toe en de overheid heeft de volgende maatregelen genomen, die gelden vanaf zaterdag 13 november, 18.00 uur:

• Alle amateurs, senioren en jeugdspelers, kunnen blijven voetballen, dit verandert niet.
  • Publiek is helaas niet meer welkom. Hierbij geldt een uitzondering voor alle personen die functioneel noodzakelijk zijn voor de wedstrijden, zoals scheidsrechters, trainers, coaches, leiders, onderhoudsprofessionals, vrijwilligers en strikt noodzakelijke rij-ouders.
  • In de kantine is een coronatoegangsbewijs voor alle personen van 18 jaar en ouder verplicht.
  • Ook zijn vaste zitplaatsen verplicht in de kantine.
  • Het afhalen van eten/drinken bij een afhaalpunt (binnen) in de kantine mag zonder coronatoegangsbewijs maar met mondkapje.

Deze regels blijven voorlopig tot 4 december 2021 van kracht.

Daarnaast gelden voor horeca en dus ook sportkantines beperkte openingstijden. Dit betekent dat de Dalfser VoetbalQuiz, die gepland stond voor zaterdag 20 november, wederom niet door kan gaan. De kantine van SV Dalfsen blijft wel open volgens de gebruikelijke openingstijden.