Speelschema’s en reglement Gemeentecup

Op woensdag 14 en zaterdag 17 juni organiseert SV Dalfsen de eerste editie van de Gemeentecup voor O23-spelers. Naast SV Dalfsen doen ook ASC’62, Lemelerveld, Hoonhorst en Nieuwleusen mee. De organisatie heeft de speelschema’s en het reglement inmiddels rond.

Reglement:
– De vijf deelnemende teams spelen in een poule tegen elkaar. Wedstrijden duren 1×45 minuten en worden gespeeld volgens de regels van de KNVB.
– De wedstrijden worden gespeeld op kunstgrasvelden B en F van Sportpark Gerner.
– De ’thuisspelende’ ploeg trapt af.
– De ‘uitspelende’ ploeg kiest speelhelft.
– De scheidsrechters houden zelf de tijd bij en tellen eventueel extra speeltijd bij naar eigen inzicht. Er is dus geen centraal begin- of eindsignaal.
– De selectie bestaat uit spelers die geboren zijn op of na 01-01-1994. Daarnaast mag de selectie maximaal twee dispensatiespelers bevatten die zijn geboren op of na 01-01-1992.
– Tijdens de wedstrijden mag er onbeperkt worden gewisseld.
– Teams krijgen drie punten voor een overwinning en één voor een gelijkspel. Daarnaast is ook ieder doelpunt goed voor één punt.
– De winnaar is het team dat zaterdagmiddag, na het verstrijken van de laatste wedstrijd, de meeste punten heeft verzameld. Indien één of meerdere teams gelijk eindigen, valt de beslissing door middel van een shoot-out (vijf spelers per team) vanaf de middenlijn. Spelers hebben twaalf seconden de tijd om te scoren. Het doelsaldo telt dus niet mee in de bepaling van de eindstand.
– Het verzoek aan alle teams is om, naast hun thuisshirt, ook reservetenues mee te nemen.
– SV Dalfsen draagt zorg voor de aanstelling van scheidsrechters. Aan de vijf deelnemende clubs het verzoek om zelf een assistent-scheidsrechter mee te nemen.
– In geval dat het reglement geen uitsluitsel biedt, is de beslissing in handen van de organisatie.