SV Dalfsen komt tekort tegen Sparta Enschede

Sparta Enschede had er alles aan gedaan om de wedstrijd door te laten gaan, tot vrijdagavond was er met man en macht gewerkt om het veld sneeuwvrij te maken. Volgende week is de club uit Enschede vrij en de week er op wordt er tegen NEO gespeeld, de Enschedeërs wilden dus ritme houden en dan was het prettig als deze wedstrijd door zou gaan.

Ondanks de kou en het weinige publiek kon er gevoetbald worden en dat deed Sparta beter dan Dalfsen. ‘Het leek wel of Sparta met een man meer speelde’, verklaarde erevoorzitter Jos Ramaker na afloop. De tukkers waren steeds een stap eerder bij de bal en ook de tweede bal was steevast voor de ploeg uit Enschede. Het duurde dan ook niet lang of Daan Akkerman scoorde de 1-0 voor de thuisclub. Net toen Dalfsen dacht te gaan rusten met een 1-0 achterstand scoorde Sparta de 2-0, doelpuntenmaker was Danny Reinders.

Na rust kwam Dalfsen iets beter uit de startblokken, maar het was Sparta dat de boventoon voerde. In de 55e minuut leidde dit tot de 3-0, de jonge Joris Eppink was dit keer de doelpuntenmaker. Maar Dalfsen ging niet helemaal met lege handen naar huis, want op aangeven van Jelle van Ringen scoorde Dann Kottink het mooiste doelpunt van de middag, 3-1. Uiteindelijk wist Danny Reinders met zijn tweede doelpunt de eindstand op 4-1 te brengen en gingen de Dalfsernaren puntloos naar huis.

Komend weekend zondag speelt Dalfsen thuis tegen Achilles’12 uit Hengelo, de wedstrijd op Sportpark Gerner begint om 14.00 uur.