Spanning en spektakel bij FIFA-toernooien SV Dalfsen en ASC’62

De doelpunten vlogen je om de oren, het regende fraaie passeeracties en zo nu en dan liepen toch ook de frustraties iets op. Het was een bijzonder geslaagde zaterdagmiddag in de kantine van SV Dalfsen. Een hoog aantal potentiële e-sporters van SV Dalfsen en ASC’62 streed om de prijzen en de eeuwige roem tijdens de derde editie van de FIFA-toernooien.

Bij de O15- en O13-jeugd deden 38 leden een gooi naar de prijzen. Met name Real Madrid, FC Barcelona en Bayern München waren graag gekozen teams, maar zo nu en dan verscheen toch ook een eredivisieploeg aan de aftrap. Uiteindelijk toonde Jop (ASC) zich de meest behendige FIFA-speler. In een spannende finale versloeg hij naamgenoot Jopp (SVD). Het brons ging naar de winnaar van vorig jaar, Jetze.

Tegen het einde van de middag verzamelden de senioren, de O19- en de O17-jeugd zich bij de spelcomputers. Liefst 21 koppels verschenen in twee-tegen-tweeverband aan de start. Ook hier draaide het uit op een finale tussen SVD en ASC, waarbij Daan van der Vegt en Jeroen Kamphuis te sterk waren voor Jorden Volkerink en Jasper Zielman: 4-0. De derde plaats was voor Bram en Mas.

SV Dalfsen en ASC’62 kijken terug op weer een geslaagde activiteit, met dank aan organisatoren Stefan Jansen of Lorkeers, Niels Gort en Eddy van der Vegt en de faciliteiten van Rent ’n Play. In 2019 zal het gezamenlijke FIFA-toernooi plaatsvinden in het clubgebouw van ASC’62.

Bekijk alle foto’s in het album.