Sjoerd Klarenbeek bezorgt SV Dalfsen een punt tegen RKZVC

SV Dalfsen heeft een punt overgehouden aan de eerste competitiewedstrijd. Thuis tegen RKZVC prikte niemand minder dan Sjoerd Klarenbeek vlak voor tijd de 1-1 binnen.

Door de schorsingen van Nick Dommerholt en Romke Brasjen en de niet wedstijdfitte Stefan Jansen of Lorkeers moest er behoorlijk geïmproviseerd worden door trainer Marcel Smid. Hierdoor speelde Dalfsen met een aantal jonge spelers zoals Dann Kottink, Jopp de Vries en Stan Bouwhuis.

Dalfsen had het in de beginfase behoorlijk moeilijk met het goed verzorgde veldspel van RKZVC. Regelmatig werd het spel over de volledige breedte verplaatst en voor Dalfsen zat er niets anders op dan verdedigen. Al in de 3e minuut wist RKZVC te scoren uit een fraaie aanval en doelman Mark Knol was dan ook kansloos op een strakke schuiver. Even dreigde een monsterscore maar Dalfsen wist zich behoorlijk te herpakken en de uitstekend keepende doelman Knol wist menig kans van de Achterhoekers onschadelijk te maken. Mede dankzij de paal wist Dalfsen de rust met slechts 0-1 te bereiken.

Na rust kreeg Dalfsen meer grip op het spel en RKZVC lukte het maar niet om de tweede goal te maken. Dalfsen rook dan ook de kans op de gelijkmaker en in de 63e minuut was Sam van den Anker hier dichtbij. Dalfsen wisselde een paar keer waarbij onder andere de good old Sjoerd Klarenbeek in het veld kwam. Sjoerd nam plaats in de verdediging maar mocht in de slotfase mee naar voren om de gelijkmaker proberen te forceren. Het duurde uiteindelijk tot de 89e minuut totdat Sjoerd uit een knappe voorzet van Sam van den Anker fraai scoorde voor Dalfsen (1-1). Hierna speelde Dalfsen de wedstrijd gedecideerd uit en ging het als de morele winnaar van het veld. Na afloop was er nog veel gezelligheid op het Jos Ramaker terras waar Mannes de seizoenstart van SV Dalfsen nog wat extra glans gaf.