Jacob Grooten: “Ik weet dat dit het juiste moment is”

Een beslissing nemen wie op te stellen of in welke formatie we spelen, het zijn elk weekend weer moeilijke beslissingen. Maar de beslissing om bij Dalfsen te stoppen is veruit de lastigste van de afgelopen jaren geweest.

Waarom stoppen als het goed gaat? En dat is nu juist mijn beweegreden. Het gaat ontzettend goed met SVD 1. We acteren op hoog niveau en na afgelopen weekend staan we zelfs vierde in de eerste klasse oost! Ik weet dat dit het juiste moment is.

In de afgelopen jaren heb ik mijn diploma’s gehaald om op alle niveaus werkzaam te kunnen zijn in het amateurvoetbal. Ik heb een jaar meegelopen met HHC 1 en ik heb ervaren dat ik nog ontzettend veel te leren heb. Voor mij is het tijd voor verdere ontwikkeling. Na zoveel jaren gewerkt te hebben met SVD 1, denk ik dat ik die ontwikkeling het best kan voortzetten bij een ander elftal. Een andere omgeving, een andere selectie en alles wat erbij hoort kan voor mij goed zijn voor een volgende stap in die ontwikkeling.

Maar het seizoen is nog maar net begonnen. We zijn erg goed gestart met twee overwinningen uit drie wedstrijden. Aanstaande zondag treffen we Rohda Raalte. Een vereniging waar Dalfsen in het verleden alleen maar tegenop keek, nu zondag gaan we tegen elkaar strijden, hoe gaaf is dat.

Samen met de selectie zullen we elke zondag weer alles geven om een goed resultaat te behalen en aan het einde van het seizoen zullen we zien waar we staan.

Mijn afscheid is aangekondigd, maar we gaan eerst nog een hele lange periode van elkaar genieten.

Tot snel…
Groet Jacob Grooten