SV Dalfsen weet net niet te stunten tegen RKSV NEO

Voor SV Dalfsen stond de thuiswedstrijd tegen RKSV NEO op het programma, de nummer drie van de eerste klasse H. De uitwedstrijd op 12 november eindigde in een verdienstelijke 2-2, dus Dalfsen begon met veel vertrouwen aan de wedstrijd.

Ondanks een gelijk opgaande strijd opende NEO enigszins onverwacht de score door middel van een strak schot in de korte hoek. Dalfsen was echter niet onder de indruk en nam hierna brutaal het initiatief. Geholpen door de wind wist Ole Woltmeijer de gelijkmaker binnen te schieten en even later was het zelfs 2-1 voor Dalfsen door een mooie treffer van Joren Rietman. Tevreden werd de rust bereikt en maakte Dalfsen zich op voor een hete tweede helft.

NEO ging vol op de aanval en wist in de 56e minuut uit een vrije trap de gelijkmaker te scoren. Even later was het 2-3 voor de ploeg uit Borne en uiteindelijk werd het vlak voor tijd nog 2-4. Dalfsen heeft moedig gestreden maar de tegenstander was uiteindelijk beter.

Volgende week speelt Dalfsen een uitwedstrijd tegen Grol, de wedstrijd op Sportpark Den Elshof begint om 14.00 uur.

Foto’s: Kristian Giesen