SV Dalfsen thuis tegen RKSV NEO Borne

Komende zondag speelt SV Dalfsen een thuiswedstrijd tegen NEO uit Borne. NEO staat voor Nomen Est Omen’ wat ‘De naam is een voorteken’ betekent. In de afgelopen jaren heeft NEO een aantal grote voetballers afgeleverd zoals Mats Wieffer en Wout Weghorst. Dit heeft de club dan ook geen windeieren gelegd en de accommodatie op sportpark ’t Wooldrik ligt er dan ook geweldig bij.

NEO doet het goed in de eerste klasse H, met 33 punten uit 17 wedstrijden staat de ploeg op een derde plaats. Bijzonder is dat van de laatste drie wedstrijden er twee verloren werden van laag geklasseerde ploegen. Dalfsen wist haar laatste wedstrijd knap gelijk te spelen tegen FC Winterswijk, dus mogelijk zit er tegen NEO een kleine verrassing in.

Afgelopen woensdag werd het schoolvoetbal op Sportpark Gerner nog afgelast vanwege de slechte veldconditie. Met het mooie weer in aantocht mag er vanuit gegaan worden dat de wedstrijd komende zondag gewoon op het hoofdveld gespeeld kan worden. De wedstrijd start om 14.00 uur.