VIDEO | Maarten Pouwels scoort in Amerika

Maarten Pouwels heeft zijn eerste treffer te pakken voor Louisville City. Zondagnacht maakte hij kort voor tijd op fraaie wijze de beslissende 1-3 in de uitwedstrijd tegen Colorado Springs. Pas in de 87e minuut mocht Maarten invallen en binnen een minuut was het raak.

Dankzij deze overwinning blijft Louisville City volop meedoen in de strijd om promotie naar de MLS, het hoogste niveau in de Verenigde Staten. De ploeg staat momenteel op de vierde plaats in de Eastern Conference.

Maarten doorliep de gehele jeugdafdeling van SV Dalfsen en debuteerde in december 2016 in de hoofdmacht. Voor SV Dalfsen was hij in 31 competitiewedstrijden goed voor 19 doelpunten. Daarna speelde hij voor Go Ahead Eagles, SC Cambuur en Almere City, voordat hij in mei 2023 naar de Verenigde Staten verkaste.