Laatste loodjes voor SV Dalfsen

Met nog drie wedstrijden te gaan komt het eind van de competitie voor SV Dalfsen in zicht. Komende zondag speelt Dalfsen thuis tegen Musselkanaal.

De ploeg uit de veenkoloniën was enkele weken geleden nog gastheer voor dezelfde wedstrijd die Dalfsen met 2-0 wist te winnen. 2-0 klinkt op zich niet bijzonder, maar Dalfsen speelde nagenoeg de hele wedstrijd met tien man omdat Martijn Huizing al na vijf minuten een rode kaart kreeg.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen; zondag begint de ploeg van Jacob Grooten gewoon weer met elf man en de doelstelling is duidelijk; winnen. Concurrent Dalen staat inmiddels bovenaan in de derde klasse C met slechts één punt meer dan Dalfsen. Afgelopen woensdag speelde Dalen haar laatste inhaalwedstrijd, die met 2-1 werd gewonnen van hekkensluiter HODO. Het kampioenschap gaat dus overduidelijk tussen Dalen en Dalfsen. De ploeg die de komende drie wedstrijden punten laat liggen zal zich moeten concentreren op de nacompetitie.

Komende zondag zal blijken of Dalfsen nog in de race blijft voor het kampioenschap, aanvang 14.00 uur op Sportpark Gerner.