VERSLAG | Dalfsen in slotfase voorbij Musselkanaal

Onder prima weersomstandigheden en op een puike grasmat werd zondagmiddag afgetrapt bij de wedstrijd SV Dalfsen – VV Musselkanaal. Maar zo goed als de randvoorwaarden waren, zo matig was het spel bij Dalfsen.

Musselkanaal daarentegen gooide gelijk een portie energie in de wedstrijd en was zowaar de betere ploeg. Heel anders dan enkele weken geleden toen men met een man meer de ‘bus’ parkeerde vlak voor de eigen zestienmeter. Dalfsen won toen vrij eenvoudig met 2-0 ondanks de rode kaart voor Martijn Huizing in de vijfde minuut. Huizing ontbrak dan ook bij Dalfsen vanwege een schorsing. Het duurde dan ook niet lang voordat de eerste kansen voor Musselkanaal zich aan dienden. In de 21e minuut leidde dit tot de 0-1 voor Musselkanaal waarbij de Dalfser Doelman Mark Knol geblesseerd raakte en gewisseld moest worden voor de jeugdige Iwan Haarman die een prima partij keepte. Het doelpunt leidde bij Dalfsen niet tot een noodzakelijke omslag en redelijk vlak en ongemotiveerd werd de eerste helft uitgespeeld.

Blijkbaar had de peptalk van Jacob Grooten in de rust het gewenste effect want na de thee werden door Dalfsen de mouwen opgestroopt. Dit leidde in de 50e minuut tot het eerste gevaar waarbij Maarten Pouwels door de defensie van Musselkanaal brak maar op onreglementaire wijze werd afgestopt. Heel Dalfsen dacht aan rood maar de goed leidende scheidsrechter uit Assen was mild en bestrafte de overtreding met een gele kaart. Direct hierop was dezelfde Pouwels wel succesvol en scoorde de gelijkmaker.

Dalfsen bleef echter moeizaam combineren en heel vaak was de tweede bal voor Musselkanaal. In de 75e minuut voorkwam Stefan Jansen of Lorkeers een doelpunt voor Musselkanaal maar in de hierop volgende corner viel vrij onverwacht de 1-2 voor Musselkanaal. Met nog vijftien minuten op de klok moest er twee keer gescoord worden door Dalfsen en dus werd alles op de aanval gegooid. In de 82e minuut leidde dit tot een strafschop nadat spits Kamphuis licht werd getoucheerd in de zestien. Sjoerd Klarenbeek wist deze buitenkans te verzilveren en met nog 8 minuten te gaan gooide Dalfsen er nog een schepje bovenop. Uiteindelijk lukte het Chiel Huisjes om in de 89e minuut de winnende treffer te scoren uit een corner.

Met deze winst doet Dalfsen nog steeds mee om het kampioenschap en heeft nog twee wedstrijden te gaan, volgende week speelt Dalfsen uit bij Twedo in Nieuw Amsterdam, aanvang 14.00 uur.