Jorick Maats verruilt PEC Zwolle voor hoofdklasser Staphorst

Doelman Jorick Maats gaat aan de slag bij VV Staphorst. Na enkele trainingen bij de hoofdklasser is de club overtuigd van zijn kwaliteiten.

Op de clubwebsite schrijft VV Staphorst: “Wij denken Jorick een plek te kunnen bieden voor nu en de komende jaren. De afgelopen weken heeft hij reeds enkele trainingen afgewerkt met keeperstrainer Frans en de selectie. Vanuit hier zijn er positieve signalen afgegeven om verder met elkaar in gesprek te gaan.”

Uit die gesprekken is voortgekomen dat Jorick per direct aansluit bij de selectie van VV Staphorst. Samen met de huidige doelman René Oosterhof en Daan Zwinselman, die na dit seizoen overkomt van Dedemsvaart, gaat Jorick volgend seizoen het keepersgilde vormen dat in het eerste en tweede elftal het doel verdedigt.

Jorick was in de jeugd van SV Dalfsen jarenlang actief als veldspeler. Toen hij ging keepen viel zijn talent op en al snel voegde hij zich bij de eerste selectie. In april 2016 maakte hij op zestienjarige leeftijd zijn officiële debuut voor Dalfsen 1, tijdens het uitduel met Haarle.

Enkele maanden later maakte hij de overstap naar de jeugdopleiding van PEC Zwolle. Daar keepte hij twee jaar in JO19-1, waarna hij in de zomer van 2018 doorstroomde naar Jong PEC Zwolle. Aan dat avontuur kwam onlangs abrupt een einde, toen de club afscheid nam van negen spelers.