Instructieavond voor beginnende clubgrensrechters

Op woensdag 13 september vindt in de kantine van SV Dalfsen een instructie plaats voor beginnende clubgrensrechters. Ingegaan wordt op de basis van het vlaggen van wedstrijden bij de O13-pupillen of ouder. De instructie begint om 19.00 uur en duurt maximaal een half uurtje. Iedereen die interesse heeft is welkom.

Steeds minder (jeugd)teams bij SV Dalfsen hebben de luxe van een vaste leider en/of grensrechter. Het wordt steeds lastiger om vrijwilligers te vinden die deze taak een seizoen lang willen invullen. Het gevolg is dat ouders beurtelings actief zijn als leider of grensrechter. Een aantal ouders zal voor het eerst kennis maken met de functie van ‘grensrechter’, een taak die niet eenvoudig is. De instructieavond zorgt ervoor dat deze groep toch weet wat er van hem/haar verwacht wordt als hij/zij aan de beurt is als grensrechter.

Aansluitend aan de instructie vindt de aftrapbijeenkomst plaats voor jeugdtrainers en -leiders.