Competitie-indeling | Dalfsen kan aan de bak in het weekendvoetbal

SV Dalfsen is voor het seizoen 2023/2024 ingedeeld in de Eerste klasse H, de oostelijke competitie. Het is het eerste seizoen dat de KNVB op dit niveau het weekendvoetbal introduceert. SV Dalfsen treft dus zowel zondag- als zaterdagverenigingen.

In de Eerste klasse H zitten komend seizoen dertien ploegen, waaronder enkele oude bekenden. Zo troffen we Stevo en FC Winterswijk in het seizoen 2021/2022 en kwamen we NEO vorig jaar nog tegen. Voor de rest zijn het vooral nieuwe tegenstanders die we gaan zien.

Weekendvoetbal
De competitie bestaat uit zes zondagclubs en zeven zaterdagclubs. Bij het inplannen van wedstrijden neemt de KNVB de gewenste speeldag van de thuisspelende vereniging als uitgangspunt. Hierbij wordt voor de principiële zaterdagverenigingen (die vanwege geloofsovertuiging alleen op zaterdag uitkomen) een uitzondering gemaakt. Deze clubs spelen zowel de thuis- als uitwedstrijden op zaterdag.

Zaterdag thuis tegen zaterdag/zondag: zaterdag 14.00/14.30/15.00/15.30 uur.
Zondag thuis tegen zondag: zondag 14.00/14.30 uur.
Zondag thuis tegen zaterdag: zondag 14.00/14.30 uur.
Zondag thuis tegen ‘principiële zaterdagvereniging’: zaterdag 18.00 uur

De eerste competitiewedstrijden worden gespeeld op 23/24 september en de slotronde staat gepland op 25/26 mei 2024. Zie ook de speeldagenkalender.

1e klasse H:
Dalfsen (zon.)
FC Winterswijk (zon.)
Grol (zon.)
NEO (zon.)
RKZVC (zon.)
Stevo (zon.)

Achilles’12 (zat.)
DOS’37 (zat.)
DZC’68 (zat.)
Hulzense Boys (zat.)
SVZW (zat.)
Sparta Enschede (zat.)
WHC (zat.)

Bekijk de indeling ook op kaart!