In memoriam: Geert Wildvank

SV Dalfsen bereikte het droevige bericht van het overlijden van oud-voorzitter Geert Wildvank. Tussen 1950 en 1957 was hij voorzitter van de Ankummer Voetbal Vereniging, de voorloper van SV Dalfsen. Geert Wildvank werd 98 jaar.

Geert Wildvank was een belangrijke kracht voor het voetbal dat in Dalfsen gespeeld werd in de jaren 40 en 50. Hij maakte de oprichting van SV Dalfsen, destijds nog onder de naam AVV, mee als speler van het eerste elftal. Jarenlang verdedigde hij met verve het doel en stond hij in de omgeving bekend als ‘De Zwarte Panter’. In 1956 stopte Geert Wildvank een strafschop in de kampioenswedstrijd van AVV. In die jaren was Geert Wildvank doelman, aanvoerder én voorzitter van de vereniging.

Op 2 september 2017, rondom het 75-jarig jubileum van SV Dalfsen, was Geert Wildvank voor het laatst op Sportpark Gerner. Met hem werd een bijzondere foto gemaakt, samen met Gerard en Theo Feyen. In 1950 deed het drietal dat ook, destijds als spelers van het eerste elftal. In de jubileumkrant van SV Dalfsen stond vorig jaar een interview met Geert Wildvank.

Geert Wildvank zou deze week 99 jaar zijn geworden. SV Dalfsen wenst de familie veel sterkte toe.