SV Dalfsen verliest met ruime cijfers van Hulzense Boys

In een kletsnat Hulsen speelde Dalfsen zaterdagmiddag een uitwedstrijd tegen de plaatselijke boys. Het werd een zware middag, met een 7-2 nederlaag als resultaat.

Terwijl de wind aantrok en de regen met bakken uit de lucht kwam kostte een foutje in de verdediging het eerste Dalfser tegendoelpunt. Maar Dalfsen toonde veerkracht en wist in de 30e minuut op gelijke hoogte te komen door een mooi uitgespeelde kans van Sam van den Anker. Zes minuten later keek Dalfsen weer tegen een achterstand aan, dit was tevens de ruststand.

Direct na rust weer een doelpunt van Hulzense Boys, maar Dalfsen raakte niet van slag en wist even later de aansluitingstreffer te scoren, Sam van den Anker was wederom de doelpuntenmaker. Met nog 20 minuten te spelen gingen de supporters er eens goed voor zitten want was Dalfsen in staat om op gelijke hoogte te komen? Het antwoord was een duidelijke ‘Nee’ want Hulzense Boys wist maar liefst nog vier keer te scoren. De eindstand van 7-2 gaf dan ook geen ruimte voor onduidelijkheid.

Dalfsen speelt volgende week zaterdag een thuiswedstrijd tegen DZC’68, aanvang 14.30 uur.

Het was een zware middag voor ras supporter Evert Bottema.