Hoofdveld Sportpark Gerner krijgt mogelijk tribune

Sportpark Gerner wordt mogelijk uitgebreid met een tribune. De plannen zijn om deze te plaatsen tussen het hoofdveld en kunstgrasveld F. Voetbalverenigingen SV Dalfsen en ASC’62 zijn hierover in gesprek met bouwbedrijven Bongers en Van Pijkeren.

Het plan kwam op tafel nadat bekend werd dat SV Nieuwleusen afscheid neemt van de huidige tribune. Bouwbedrijven Bongers en Van Pijkeren besloten deze constructie over te nemen voor het symbolische bedrag van €2,00, met de intentie deze te verplaatsen naar Dalfsen. Het daadwerkelijk aanleggen van de tribune op Sportpark Gerner brengt uiteraard wel extra kosten met zich mee. SV Dalfsen en ASC’62 zijn hierover in gesprek met de beide bouwbedrijven.

Sinds de opening van Sportpark Gerner, in 1967, is het sportpark meerdere keren uitgebreid en verfraaid. Vaste bespelers SV Dalfsen en ASC’62 hebben inmiddels de beschikking over vijf natuurgrasvelden, twee kunstgrasmatten en een ruim trainingsveld. Daarnaast is er een handbalveldje, een meersportenplein en komt er in 2017 een beachveld. Plannen voor de aanleg van een tribune zijn er in het verleden wel regelmatig geweest, maar tot realisatie kwam het nooit.