Sportpark Gerner uitgebreid met beachveld

Dalfsen heeft al de beschikking over een prachtig sportpark, maar deze wordt in 2017 nóg fraaier. SV Dalfsen realiseert, in samenwerking met ASC’62, SV Dalfsen handbal, volleybalvereniging DALVO en de gemeente Dalfsen de aanleg van een beachveld.

‘Gerner Beach’ wordt aangelegd op de plek tussen de kantine van SV Dalfsen en het handbalveldje, waar nu dus nog gras ligt. De bedoeling is dat het veld in het voorjaar van 2017 opgeleverd wordt en dus speelklaar is in de daaropvolgende zomer. De gemeente Dalfsen wordt eigenaar van het veld en is verantwoordelijk voor het onderhoud.

Kenmerkend voor het beachveld is de multifunctionaliteit. Zo heeft de handbalvereniging serieuze plannen om teams in te schrijven voor een competitie in het beachhandbal, een tak van sport die de laatste jaren in hoog tempo aan populariteit wint. Daarnaast is het veld geschikt voor het organiseren van beachvolleybal- en beachsoccertoernooien.