Hoofdtrainer Jacob Grooten verlengt contract bij SV Dalfsen

Jacob Grooten blijft de komende jaren als hoofdtrainer verbonden aan SV Dalfsen. Vrijdag zette hij zijn handtekening onder een contract dat doorloopt tot medio 2019, met de optie voor nog een jaar. SV Dalfsen en Grooten zijn zeer te spreken over de samenwerking en kijken vol vertrouwen uit naar de toekomst.

“Ik ben natuurlijk heel blij en trots dat we gaan verlengen, zeker voor een langere periode”, reageert Grooten op zijn contractverlenging. “Daar spreekt vertrouwen uit van de club, dat is zeer prettig om te ervaren. Het was een wens van mij om me voor een langere periode te verbinden aan SV Dalfsen. Ik ben ambitieus en ik denk dat we met deze selectie, en er komen talentvolle jongens over, nog veel kunnen bereiken. De gemiddelde leeftijd ligt rond de 24 jaar, ze spelen al langer samen en zullen alleen maar beter worden.”

De trainer kijkt uit naar de tweede seizoenshelft, waarin Dalfsen 1 gaat voor het hoogst haalbare in de Vierde klasse H. “Het gaat nu natuurlijk goed, maar we zijn er nog niet. Het gaat nog een pittige tweede seizoenshelft worden. We zijn koploper, tegenstanders zullen ons anders gaan benaderen, fysiek of tactisch. Dat wordt een enorme uitdaging, maar we hebben natuurlijk het vertrouwen. We hebben een zeer fijne en kundige staf, een goede en brede selectie en samen gaan we ervoor.”

Sinds de start van dit seizoen staat Grooten aan het roer bij het vlaggenschip SV Dalfsen. In de jaren daarvoor was hij bij de vereniging actief als assistent-trainer van het eerste elftal en had hij het beloftenelftal onder zijn hoede. Zijn eerste klus als hoofdtrainer verloopt tot dusver naar tevredenheid. Dalfsen 1 staat bovenaan in de Vierde klasse H en de sfeer binnen de vereniging en rondom het eerste elftal is ronduit positief.