Hans Bakema overleden

SV Dalfsen bereikte het droevige bericht van het overlijden van lid van verdienste Hans Bakema, op maandag 13 april.

Hans was voorzitter van de omnivereniging SV Dalfsen van 1998 tot en met 2005, het jaar waarin de afdelingen voetbal, handbal en gymnastiek zelfstandig verder gingen. Daarmee is Hans dan ook de laatste voorzitter van de omnivereniging.

Ook na zijn voorzitterschap bleef Hans betrokken bij de vereniging. Hij was een vertrouwd gezicht in het publiek bij thuiswedstrijden van het eerste elftal en bij ledenvergaderingen was hij er altijd bij. Hans is 80 jaar geworden. Wij wensen de familie veel sterkte bij het verwerken van dit grote verlies.

Hans leverde in 2017 nog een bijdrage aan de jubileumkrant ‘SV Dalfsen 75 jaar’:

Mij werd gevraagd om als oud-algemeen voorzitter een terugblik op het verleden van onze verenging SV Dalfsen (SVD) te geven. Uiteraard doe ik dat graag.

Mijn kennis van onze vereniging gaat over de laatste vijftig jaar en doet mij denken aan één van de mooiste herinneringen uit de eerste jaren van mijn lidmaatschap: het kampioenschap van de veteranen, ergens in de jaren 70. Achtentwintig voetballers met vrouwen en vriendinnen die, zoals gewoonlijk bij SVD, diezelfde avond tot in de late uurtjes een groot feest vierden. Onze vereniging heb ik toen en nu nog steeds als gezelligheids- en familievereniging gezien. Dit geldt voor zowel de afdelingen voetbal, handbal en gymnastiek en korte tijd de korfbal.

In mijn periode als voorzitter heb ik na de renovatie en uitbreiding van zowel de kantine als de kleedkamers ook de beslissing moeten nemen, samen met het gehele bestuur en met toestemming van de leden, om de vereniging op te splitsen en iedere afdeling zijn eigen weg te laten gaan. Dit is natuurlijk niet zonder slag of stoot gegaan, maar heeft na enkele jaren en soms moeizame gesprekken geleid tot wat het nu geworden is: goede en financieel onafhankelijke afdelingen die op eigen benen staan.

En om in dit jubileumjaar vooral de leuke dingen naar voren te halen denk ik nog steeds aan de promotie van ons eerste elftal naar de Derde klasse KNVB in het seizoen 1992-1993, die jammer genoeg maar van korte duur was. Het doet mij dan ook deugd dat nu al vast staat dat spelen in de Derde klasse wederom gaat gebeuren. Dus ik wil eindigen met de woorden: op naar de Tweede klasse in 2018!! Jullie kunnen het.

Ik wil iedereen een gezellig jubileumjaar toewensen en het bestuur en alle feestcommissies bedanken voor wat zij hebben gedaan om dit mogelijk te maken. En niet vergeten: SVD, Samen Vooral Doen.

Lees ook: SV Dalfsen verliest twee clubiconen met Pasen (De Stentor)