Geslaagde seizoensafsluiting op Sportpark Gerner

Het seizoen 2017/2018 zit erop voor SV Dalfsen. Zaterdag vond de laatste activiteit plaats in de vorm van een beachsoccertoernooi, met aansluitend de vrijwilligersavond. De activiteitencommissie had alles tot in de puntjes geregeld, zodat jong en oud zich optimaal kon vermaken op Sportpark Gerner.

Ondanks de matige weersvoorspellingen viel er de hele dag geen spatje regen en dus was aardig wat publiek getuige van een spannend voetbaltoernooi op Gerner Beach. Wat opviel was dat de jeugd zich in deze tweede editie goed kon meten met de senioren. Desondanks ging de eerste prijs net als vorig jaar naar Biercelona. In de finale wonnen zij met 1-0 van De Organisatie, dat tevreden moest zijn met zilver. De jongens van JO15 gingen er vandoor met de derde prijs.

Na het laatste fluitsignaal op het beachveld deden de toegestroomde vrijwilligers zich te goed aan de welverdiende barbecue. In een seizoen waarin zij zich weer volop hebben ingezet voor de vereniging is de vrijwilligersavond een meer dan terechte afsluiting. Een klein competitie-element mocht echter ook deze avond niet ontbreken. Op de speciaal ingerichte jeu de boules-baan streden twintig koppels om de eer, waarbij Raymon en Rick verrassend met de eerste prijs aan de haal gingen.

Het actieve gedeelte ging door op de dansvloer, waar DJ Jeroen de voetjes mooi van de vloer kreeg. Het waren de laatste uurtjes van een geslaagd SVD-seizoen, waarin weer een boel te juichen viel. Hoogtepunt was het tweede kampioenschap op rij van het eerste elftal, dat zich opmaakt voor het debuut in de Tweede klasse. Een mooi vooruitzicht om het seizoen 2018/2019 na de zomer met frisse moed in te gaan.

De seizoensafsluiting van SV Dalfsen was overigens niet de laatste activiteit op Sportpark Gerner. Onder de vlag van FC Dalfsen, de nieuwe gezamenlijk jeugdafdeling, worden nog twee oefenduels georganiseerd. Op zaterdag 7 juli staat FC Dalfsen – PEC Zwolle op het programma en een week later PEC Zwolle – Excelsior. De kaartverkoop hiervoor is inmiddels gestart.

Het winnende beachsoccerteam. Meer foto’s van Fred Snijder zijn hier te bekijken.