Geslaagde dropping

De laatste vrijdag van januari wordt bij SV Dalfsen al sinds jaar en dag de dropping gehouden. Plaats van handeling zoals gebruikelijk het clubgebouw
van SV Dalfsen.

Het thema van de dropping was dit jaar ‘Kippen en Hanen’. Via een originele uitnodiging hadden zich ruim 13 teams opgegeven, die geacht werden om klokslag 19.00 uur aanwezig te zijn. Waar normaliter het hoogtepunt van de dropping altijd voor het laatst wordt bewaard was het dit keer precies andersom. De deelnemers werden voor vertrek namelijk getrakteerd op een steroptreden van zangeres ‘De Kippe’ uit Zwolle. Met name de hit ‘Kippe an de Lippe’ deed het clubgebouw uit haar voegen barsten, de stemming zat er dus gelijk goed in. Na het optreden vertrokken de deelnemers na een korte briefing de donkere nacht in.

Het enige aanknopingspunt waren rood-wit gekleurde linten die de route markeerden. Onderweg moesten diverse vragen worden beantwoord en werden een vijftal bemande posten aangedaan. Er was een grote variëteit aan opdrachten; eiergooien, kiprennen en een eierrace . Uiteraard ontbrak de ‘Mystery Guest’ dit jaar niet, menig team had moeite om de speler van het eerste Chiel Huisjes te ontmaskeren. Ook de inwendige mens werd niet vergeten, de deelnemers werden getrakteerd op warme kippensoep welke vakkundig werd geserveerd door Hans Aalbers en erevoorzitter Jos Ramaker. Na een stevige wandeling kwam men weer uit in de kantine waar een eindspel wachtte. Ondertussen werd het Rad van Avontuur gedraaid en gingen de hapjes rond.

Omstreeks middernacht werden de winnaars bekend gemaakt, team Haarman wist dit jaar wederom de ‘Nachtspiegel’ te bemachtigen. Na de prijsuitreiking volgde nog een woordje namens het bestuur van SV Dalfsen waarbij de organisatie hartelijk bedankt werd voor hun diensten. Het bleef niet alleen bij mooie woorden, de uit acht personen bestaande droppingcommissie kreeg ook nog een dinercheque, te besteden bij de enige echte vijfsterren cafetaria van Dalfsen (Paultje).

Dropping 2016 1_thumb Dropping 2016 2 Dropping 2016 5 Dropping 2016 3