Nostalgisch SV Dalfsen tenue

Enige tijd geleden werden we als SV Dalfsen benaderd door de familie Feijen. Bij het opruimen van de kledingkast was een oud SV Dalfsen tenue boven water gekomen en de vraag was of de vereniging hier nog belang bij had.

Een afspraak was snel gemaakt en afgelopen zaterdag ging voorzitter Dirk Mosterman op bezoek bij Erelid Gerard Feijen uit Dalfsen. Gerard is inmiddels 90 jaar en heeft zo’n 70 jaar geleden in diverse teams van SV Dalfsen gevoetbald. Destijds was het gebruikelijk dat elk lid zijn eigen tenue aanschafte en shirtreclame of rugnummers bestonden nog niet.

Het tenue is na de actieve voetbalcarrière zorgvuldig opgeborgen en verkeert nog in prima staat. Het shirt, de broek en de sokken zijn van 100% katoen en het shirt is voorzien van een mooie kraag. Daarnaast zit het tenue Gerard nog als gegoten en is het vanaf vandaag te bewonderen in de kantine van SV Dalfsen. Wij danken de familie Feijen voor het beschikbaar stellen van het tenue en zullen het met zorg behandelen.