SV Dalfsen keert zonder punten terug uit Doetinchem

Voor Dalfsen stond een uitwedstrijd op het programma tegen DZC’68 uit Doetinchem. De huidige nummer 2 van de eerste klasse H maakt theoretisch nog kans op het kampioenschap en speelde om te winnen. SV Dalfsen is theoretisch nog niet gedegradeerd en speelde om niet te verliezen.

Vanaf het begin was duidelijk dat DZC de bovenliggende club was en al snel werd het doel van keeper Iwan Haarman bestookt. Iwan hield kranig stand maar wist niet te voorkomen dat de ploeg uit Doetinchem op voorsprong kwam. Hierna  volgde een gelijkwaardig fase maar wist DZC uit twee onderscheppingen te scoren. De rust werd bereikt met een 3-0 voorsprong voor de ploeg uit Doetinchem. Na rust probeerde Dalfsen het beste ervan te maken maar verder dan een schot van Ole Woltmeijer op de lat kwam het niet. DZC wist nog één keer te scoren en hiermee werd de eindstand van 4-0 bereikt.

Volgende week speelt Dalfsen een thuiswedstrijd tegen Hulzensche Boys, de wedstrijd op zaterdagmiddag start om 14.30 uur.