Doelpuntenfestijn bij SV Dalfsen – SV Dedemsvaart

Er werd zondagmiddag volop gescoord bij de bekerwedstrijd SV Dalfsen – SV Dedemsvaart. Beide ploegen waren al uitgeschakeld in de beker en konden dus vrijuit spelen. Einduitslag: 11-3.

Een bezoeker die vijf minuten te laat op Gerner arriveerde miste al gelijk twee doelpunten van Dalfsen en hierna ging het spektakel gewoon verder. Fotograaf Kristian Giesen had zijn handen vol aan deze wedstrijd, want het ene doelpunt was nog mooier dan het andere. Veruit de mooiste goal van de wedstrijd werd gemaakt door Joren Rietman, van rond de middellijn wist hij de goalie van SV Dedemsvaart te verrassen met een loepzuiver afstandsschot.

Maar ook de vier goals van Daan van der Vegt en de twee goals van Jeroen Kamphuis mochten er wezen. In totaal werd er maar liefst veertien keer gescoord, gemiddeld elke 6,5 minuut een doelpunt. Eindstand was 11-3 voor de thuisploeg, een historische overwinning.

SV Dalfsen kan zich nu volledig op de competitie richten, volgende week wordt de eerste uitwedstrijd gespeeld in Westerbork tegen VKW, aanvang 14.00 uur. Vanaf Sportpark Gerner vertrekt om 12.00 uur een bus naar Westerbork en er is nog ruimte voor een aantal supporters.