Danique Noordman trefzeker voor Oranje Onder 16

In de schaduw van de Oranje Leeuwinnen speelde Oranje Onder 16 afgelopen week het Nordic Tournament, een achtlandentoernooi in Zweden. Danique Noordman behoorde tot de selectie en pikte in de laatste wedstrijd haar doelpuntje mee.

De eerste twee wedstrijden, tegen gastland Zweden en Engeland, stapte Oranje met een nederlaag het veld af. Tegen Finland won de ploeg met 2-0. Wat volgde was een duel met Noorwegen om de vijfde plaats. Die wedstrijd eindigde in 3-3, waarbij Danique de openingstreffer op haar naam zette. Uiteindelijk won Noorwegen na een strafschoppenserie van liefst 22 penalty’s.

Danique Noordman speelde de afgelopen zes jaar bij SV Dalfsen. Komend seizoen draagt ze het blauwwit van PEC Zwolle.

Lees ook het verslag van de KNVB. Foto: KNVB Media.