Dalfser voetbalkenners nemen prijzen in ontvangst

De winnaars van de Voetbal Dalfsen EK Pool hebben woensdagavond bij Grand Café De Fabriek hun prijzen in ontvangst genomen. De zeven beste voorspellers werden bekroond met een fraaie prijs en van hen was de complete top-vijf aanwezig bij de prijsuitreiking.

Tijdens het EK Voetbal deden maar liefst 150 voetballiefhebbers een gooi naar de prijzen bij de EK Pool, georganiseerd door SV Dalfsen, ASC’62 en FC Dalfsen. Ze konden punten verdienen per wedstrijd, maar ook met extra voorspellingen, zoals het aantal doelpunten en de hoeveelheid rode kaarten gedurende het toernooi.

Nummers 6 en 7, Nik Busscher en Bjorn de Graaff, gingen aan de haal met een fraaie eredivisiebal, aangeboden door Plinq. Wim Ekkelenkamp was een van de zes deelnemers die vooraf Italië invulde als kampioen en eindigde als vijfde. Nummer vier Jesse Bos stond na de finale nog bovenaan, maar verloor het juist op de extra voorspellingen. Beide heren gingen naar huis met een door Albert Heijn Dalfsen verzorgde prijs.

Nummer drie Werner Snel voorspelde maar liefst tien wedstrijden exact goed. Hij won, net als nummer twee Jurgen Grobbée, een High Beer Arrangement van Grand Café de Fabriek. Overigens stond Jurgen na de finale nog 43e, maar hij maakte een reuzesprong met Ronaldo als topscorer, het juiste aantal rode kaarten (6) en bijna het exacte aantal doelpunten (144 voorspeld, 142 was juist).

Op de eerste plaats eindigde Hans Westerhof. De voormalig keeperstrainer van SV Dalfsen was het meest constant met acht juiste uitslagen en flink wat punten op het aantal rode kaarten. Hij won twee kaarten voor het Nederlands elftal.

De Dalfser voetbalverenigingen kijken terug op een geslaagde EK Pool en hopen volgend jaar wederom op een fanatieke deelname tijdens het WK in Qatar!

V.l.n.r.: Wim Ekkelenkamp, Hans Westerhof, Werner Snel, Jesse Bos, Jurgen Grobbée en voorzitter Dirk Mosterman