Dalfsen wint overtuigend van Heerde

Onder winterse omstandigheden werd zondagmiddag de wedstrijd SV Dalfsen tegen VV Heerde gespeeld, de nummer 2 tegen de nummer 3 van de Tweede klasse L.

Heerde begon gemotiveerd aan de wedstrijd en zette Dalfsen op eigen helft klem, echte kansen bleven echter uit. Dalfsen pakte na twintig minuten het initiatief en speelde zich lekkerder in de wedstrijd. Dit leidde in de 23e minuut tot een enigszins onverwacht doelpunt van Sjoerd Klarenbeek en laat dit nu net zijn 100ste competitiedoelpunt voor SV Dalfsen zijn. Dalfsen speelde de eerste helft gecontroleerd uit terwijl de regen en de natte sneeuw neerdaalden op het kunstgras van  Sportpark Gerner.

Na rust pakte Dalfsen de draad weer op en het was Stefan Jansen of Lorkeers die na 64 minuten uit een hoekschop raak kopte, 2-0. Dalfsen bleef dominant en in de slotfase kregen de jeugdige Nick Dommerholt en Bas Pietersma speelminuten van trainer Jacob Grooten. Beide spelers vielen goed in, waarbij Bas Pietersma vlak voor het einde de 3-0 voor Dalfsen binnenschoot.

In de warme kantine ontving Sjoerd Klarenbeek na de wedstrijd nog een uniek aandenken aan zijn 100ste competitiedoelpunt. Dalfsen staat met deze overwinning nog steviger op de gedeelde eerste plaats. Volgende week volgt de uitwedstrijd tegen Zuidwolde, aanvang 14.00 uur onder hopelijk betere weersomstandigheden.

Sjoerd Klarenbeek scoorde zijn 100ste competitiedoelpunt voor SV Dalfsen