Dalfsen wint in tweede helft van ABS

Dalfsen speelde op Sportpark De Looënk een uitwedstrijd tegen ABS uit Bathmen. De jonge ploeg van ABS startte fysiek sterk tegen Dalfsen en hield de ruimtes klein. Dalfsen had moeite met dit fanatieke team en wist de mannen uit Bathmen ternauwernood van het scoren af te houden. De rust werd met hangen en wurgen met 0-0 bereikt. Na rust kon ABS de energie niet meer vinden om het goede spel van de eerste helft voort te zetten. Dalfsen profiteerde hiervan en wist met goed combinatiewerk het initiatief weer naar zich toe te halen. Het was Daan van der Vegt die in de 58e minuut de score opende voor SV Dalfsen, na een scrimmage voor de goal wist hij beheerst af te ronden. Even later werd Jeroen Kamphuis de diepte in gestuurd en met zijn snelheid wist hij de defensie van ABS te verrassen, 0-2 voor Dalfsen. Dalfsen zette door en bracht in de 75e minuut van de wedstrijd Remco Hultink in het veld. Hultink liep direct na de wissel richting doel en wist een scherpe voorzet gelijk in te knikken. Zijn eerste balcontact leverde de eindstand 0-3 op. Dalfsen stijgt met deze uitslag in de ranglijst en staat nu 2e achter koploper Lettele. Volgende week speelt Dalfsen thuis tegen hetzelfde Lettele,kortom de nummer 1 tegen de nummer 2 in de vierde klasse H, aanvang wedstrijd 14.00 uur.