Dalfsen pakt verrassend een punt van subtopper NEO

Voor Dalfsen stond een lastige uitwedstrijd tegen NEO uit Borne op het programma. Vorig seizoen werd nog twee keer verloren van de Tukkers en met een derde plaats op de ranglijst is NEO een van de betere ploegen uit de eerste klasse H.

Maar verrassend genoeg was Dalfsen de sterkste ploeg in de eerste helft en nam het brutaal de leiding door een hobbelend schot van Joren Rietman. Even later werd het zelfs 2-0 voor de Dalfsernaren nadat Jurjen Eijkelkamp uit een kluts met een omhaal scoorde. Dalfsen wist de rust zonder verdere schade te bereiken en dit mag toch wel als een knappe prestatie gezien worden.

Na rust kwam NEO uit de winterslaap en voerde de druk geweldig op. De Dalfser defensie piepte en kraakte maar hield stand. Tot de 68e minuut, toen NEO met een knappe aanval de 1-2 scoorde en even later (78e minuut) lag de bal er weer in, 2-2. NEO dacht over Dalfsen heen te walsen maar uiteindelijk kreeg Ole Woltmeijer in de slotminuut nog een geweldige kans om de overwinning voor rood-gelen over de streep te trekken, maar hij faalde in de afwerking.

Volgende week speelt Dalfsen thuis tegen SV Grol uit Groenlo, de wedstrijd op Sportpark Gerner begint om 14.00 uur.