Dalfsen pakt punt tegen koploper Rohda

SV Dalfsen heeft zondagmiddag een punt overgehouden aan het thuisduel met Rohda Raalte. Op Sportpark Gerner eindigde het treffen met de koploper in 1-1.

Kosten nog moeite waren gespaard om er een mooie middag van te maken. De Vechtboertjes zorgen voor sfeer bij binnenkomst en DJ Wiebe was ingehuurd voor wat gezelligheid na de wedstrijd. In verband met de matige kwaliteit van het hoofdveld moest er uitgeweken worden naar het kunstgrasveld.

Bij Dalfsen ontbrak een aantal bepalende spelers, Joren Rietman vanwege een polsbreuk en Joren Dam vanwege een wintersportvakantie. Met wat aanpassingen lukte het trainer Jacob Grooten toch om een degelijk team op te stellen.

Zoals verwacht opende Rohda de wedstrijd met een waar offensief. Diverse kansen kregen de gasten uit Raalte maar steeds was het Mark Knol die op het juiste moment op de juiste plek stond. Dalfsen verdedigde compact en wist na een kwartier iets aanvallender te worden en dit leverde zowaar een aantal mogelijkheden op. De beste kans was voor Jeroen Kamphuis maar hij miste een terecht toegekende strafschop. Dalfsen bood de koploper goed partij zodat probleemloos de rust werd bereikt met een 0-0 tussenstand.

Na rust pakte Dalfsen de draad weer op en was gevaarlijk in diverse uitvallen. In de 60e minuut leidde dit tot de 1-0 voor Dalfsen, na een mooie combinatie scoorde Sam van den Anker uit een voorzet van Jeroen Kamphuis. Rohda zette hierna alles op alles om de gelijkmaker te forceren. De defensie van Dalfsen stond als een huis maar het verzet werd gebroken toen Rohda in de 71e minuut een penalty toegekend kreeg. Mark Knol koos voor de verkeerde hoek en de 1-1 was een feit.

Rohda voerde het tempo op en was dominant, Dalfsen bleef echter georganiseerd en echte opgelegde kansen bleven uit. Toen er in de 89e minuut uit een hoekschop door Rohda gescoord werd dacht heel Dalfsen dat het sprookje over was. Maar het doelpunt was gemaakt met de hand en werd daarom dan ook terecht afgekeurd. Dalfsen beleefde nog een aantal spannende minuten tot aan het eindsignaal maar de 1-1 werd over de finish getrokken. Met deze knappe prestatie verstevigt Dalfsen haar elfde positie in de eerste klasse E. Volgende week speelt Dalfsen een uitwedstrijd tegen Winterswijk, aanvang 14.00 uur.

Foto’s: Kristian Giesen