Dalfsen pakt een punt op kletsnat Gerner

Vanwege de vele regen moest er op Gerner uitgeweken worden naar het kunstgras voor de wedstrijd SV Dalfsen tegen MASV. Na ruim twee maanden klonk het beginsignaal van scheidsrechter Mike Blok en kon er eindelijk weer eens en met publiek gevoetbald worden. Als door een wonder was het tijdens de wedstrijd nagenoeg droog en door de beschutte ligging was ook de wind van beperkte invloed op het spel.

MASV zette Dalfsen vanaf het begin vast en Dalfsen had moeite om onder deze druk uit te voetballen. Door de afwezige Stefan Jansen of Lorkeers was Joren Rietman een linie teruggezet en speelde hierdoor in de verdediging. Na en half uur spelen viel het eerste doelpunt voor MASV, Yancey Baas was de doelpuntmaker. Voor Dalfsen werkte dit tegendoelpunt echter stimulerend en nog geen 6 minuten later was het alweer gelijk door een doelpunt van Daan van der Vegt na een aanval over veel schijven. Dalfsen pakte door en iets later wist Koen Sloot uit een hoekschop met het hoofd te scoren, 2-1 voor de thuisclub.

Na de rust waren de betere kansen voor MASV maar de volksploeg uit Arnhem had moeite om te scoren. Dit lukte uiteindelijk in de 54e minuut toen Damian Ax met het hoofd doelman Marc Knol wist te verslaan, 2-2. Zowel Dalfsen als MASV kregen hierna nog een aantal mogelijkheden maar gescoord werd er niet meer. Dalfsen sprokkelt met dit gelijkspel weer een puntje en staat op een 10e plaats in de 1e klasse E.

Foto’s: Kristian Giesen