Dalfsen maakt het RKHVV erg lastig

SV Dalfsen heeft het RKHVV zondagmiddag behoorlijk lastig gemaakt. Desondanks bleven de punten in Huissen en eindigde het in 3-2.

Voor RKHVV stond een periodetitel op het spel en dus begonnen de Huissenaren gedreven aan de wedstrijd. De thuisclub wilde een snelle openingsgoal forceren een kreeg hiervoor ook een aantal uitstekende kansen. De spitsen van Huissen waren echter niet erg scherp en na twee kansen voor RKHVV was het Dalfsen dat met een scrimmage voor de goal nog het meeste recht had op een doelpunt. Even later zelfs een kopbal van Dalfsen op de lat en ook de rebound leidde niet tot een doelpunt waardoor de stand 0-0 bleef.

RKHVV trok het initiatief meer en meer naar zich toe en wist in de 22e minuut te scoren. Zes minuten later werd het zelfs 2-0 nadat Mark Knol werd omspeelt en hierna geen kans had om het erop volgende schot te keren. Het leek een moeilijke middag te worden voor Dalfsen maar een schitterend schot van Joren Rietman zorgde voor de aansluiting. Drie minuten later lag de bal voor Dalfsen op de stip maar Jeroen Kampbuis raakte de onderkant van de lat en een unieke kans op de gelijkmaker werd hiermee onschadelijk gemaakt.

Na rust een rommelige start van beide teams met kansen voor Dalfsen en Huissen. Nadat eerst een bal bij Dalfsen van de lijn werd gehaald wist RKHVV in de 66e minuut wel te scoren, 3-1. Er volgden nog een aantal kansen voor de thuisclub maar Dalfsen hield de stand stabiel. Dalfsen kreeg in de slotfase nog een penalty en dit keer rondde Joren Rietman wel doeltreffend af. Dalfsen zette vervolgens nog eens alles op alles voor een gelijkspel maar de tijd was echter te beperkt voor een stunt. Door het gelijke spel van concurrent Bemmel pakt RKHVV enigszins onverwacht de eerste periode en dit wordt gevierd door de thuisclub.

Dalfsen speelt volgende week uit tegen TVC’28 in Tubbergen, ook deze wedstrijd wordt zonder publiek gespeeld.