Dalfsen 2 houdt zicht op finale nacompetitie

Het tweede deed goede zaken in de thuiswedstrijd op Sportpark Gerner. De Zweef begon goed in deze 2e ronde van de nacompetitie op sportpark Gerner en kwam na ongeveer een half uur op een 0-1 voorsprong. Maar dat duurde niet lang. Het was Robin Pietersma die op schitterende wijze de 1-1 binnenschoot. Een doelpunt van ongekende kwaliteit dat de wedstrijd deed kantelen.

Het tweede hielp nog een handvol kansen om zeep waarna het Stefan Jansen of Lorkeers was die, na een voorzet van Danny Lohuis, de 1-2 binnenkopte. Dat was ook de ruststand.

De Zweef liet het er niet bij zitten na rust en schoot al snel de gelijkmaker binnen. Doordat opnieuw Robin Pietersma onreglementair binnen de 16 meter werd neergehaald, kon Danny Lohuis vanaf de 11 meter de 3-2 binnenschieten. Door een onachtzaamheid in de achterhoede kon even later De Zweef de gelijkmaker binnen schieten. Door dit goede resultaat houdt SV Dalfsen 2 zicht op de finale op 5 juni. Daarvoor moet de terugwedstrijd in Nijverdal wel winnend worden afgesloten.

Volgende week, 28 mei speelt SV Dalfsen 2 uit bij de Zweef in Nijverdal. Aanvang van de wedstrijd is 10.00 uur.