Dalfsen 1 treft USV in volgende ronde districtsbeker

Dalfsen 1 neemt het in de tweede knock-outronde van het bekertoernooi op tegen USV. Dat bleek dinsdagmiddag tijdens de loting op het districtskantoor van de KNVB in Zwolle. De wedstrijd wordt gespeeld op Sportpark Gerner, op woensdag 28 november om 20.00 uur.

Dalfsen en USV kwamen elkaar vorig seizoen nog tegen in de 3e klasse C. Beide ontmoetingen leverden destijds een overwinning op voor SV Dalfsen. De Nieuwleusenaren eindigden dat seizoen uiteindelijk als elfde en zijn dit jaar ingedeeld in de noordelijke 3e klasse D. Daarin staat de ploeg van trainer Yves Heskamp momenteel op de tiende plaats.

Dalfsen plaatste zich afgelopen zaterdag voor de tweede ronde door op Sportpark Gerner met 3-0 te winnen van HHC Hardenberg 2. Eerder won de ploeg van Jacob Grooten in de poulefase al van Heino, Overwetering en ASC’62.

USV eindigde bovenaan in een poule met Protos, IJhorst en Balkbrug. In de eerste knock-outronde won de ploeg zaterdag verrassend van tweedeklasser Den Ham. Na 90 minuten stond het 2-2, waarna USV de strafschoppen beter nam (5-4).

Tussenronde
De winnaar van het duel Dalfsen – USV plaatst zich voor de tussenronde, gespeeld tussen 18 en 23 december. Daarin volgt een uitwedstrijd tegen de winnaar van de wedstrijd SV Epe – SV Zwolle. Het volledige programma van de tweede knock-outronde en de tussenronde is hier te vinden.